tvilling75

Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

Nytt år, nya möjligheter

Av tvilling75 - 1 januari 2017 20:16

Jaha!

Då var det dags för ett nytt år. Jag har länge funderat på att börja blogga, eftersom jag alltid gillat att skriva, men har inte lyckats komma mig för.. Tänkte att ett nytt år kan bli en knuff i rätt riktning.


Det gamla året slutade inte så bra, utan med att 75% av familjen låg sjuka i influensa. Den äldre sonen började och sedan följde jag och maken efter. Maken har såklart varit "sjukast"... Karlar! Jag har inte heller varit särskilt pigg, men har ändå varit den som försökt att fixa hushållet i alla fall... Det stannar ju inte av med disk, tvätt och matlagning fast nästan hela familjen ligger nerbäddad. Konstigt, det där!


Nu börjar det sakta kännas som att livet börjar återvända. Jag har ont i halsen och maken har lite sämre röstresurser, men vi har rört oss från tv'n lite oftare. Ska nog försöka ta mig till jobbet i morgon, trodde inte att jag skulle missa hela förra veckan, men så blev det. Vet att det var lite kort om folk i slutet av veckan, så jag har nog det jag gör när jag kommer tillbaka.


Återkommer i morgon, efter avslutad arbetsdag! /V

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tvilling75 - 12 februari 2017 21:39

Här kommer en uppdatering om helgen som varit.   Börjar med fredagsmorgonens ridpass. Det gick fantastiskt bra. Blev knappt svettig, eftersom jag och hästen funkade så otroligt bra ihop. Allt bara flöt på. Den känslan får man tyvärr inte allt för...

Av tvilling75 - 8 februari 2017 21:44

eller inte... Det tog inte många dagar innan mina bloggarambitioner kom på skam. Jag ska bli bättre på att få det till rutin, men det blev lite mycket med jobb, barn och diverse. Nu har vi dessutom fått tillbaka tv'n till sovrummet, där datorn finns,...

Av tvilling75 - 10 januari 2017 20:12

Äntligen orkade jag gå ut och ta en promenad på lunchen. Känns verkligen som att förkylningen är på väg bort! Vädret var helt ok, någon plusgrad och lite blåst. Det blev min vanliga runda på ungefär 4 km, blev ingen rekordtid direkt, 43 minuter. Det ...

Av tvilling75 - 8 januari 2017 21:43

efter ett tuff slut på arbetsveckan. Men som min kära lilla mamma så fint påpekade, så hade jag valt det själv.   Jobbade bara halvdag på torsdag, som tur var, annars hade jag inte orkat. Runt kl. 20 så styrde jag och maken tillbaka mot stan för ...

Av tvilling75 - 4 januari 2017 22:18

Det kom lite mer snö än vad både jag och alla väderprognoser trodde. När vi klev upp så hade det kommit ca 8 cm (blev väckt av plogbilen...), i stan hade det kommit lite mindre men där fortsatte snöandet hela dagen, till skillnad mot hemma.   Jag...

Presentation


Gift 2-barnsmamma, med många tankar och drömmar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards