tvilling75

Direktlänk till inlägg 4 januari 2017

Vintern är tbx

Av tvilling75 - 4 januari 2017 22:18

Det kom lite mer snö än vad både jag och alla väderprognoser trodde. När vi klev upp så hade det kommit ca 8 cm (blev väckt av plogbilen...), i stan hade det kommit lite mindre men där fortsatte snöandet hela dagen, till skillnad mot hemma.


Jag har spenderat hela dagen i min lilla traktor. Det är en Wille 355, som nog är bland det minsta i hjullastarväg, men den passar både mig och mina kvarter. Just när jag tyckte att jag skottat klart, så tog det i igen och vräkte ner...

Blir så trött i huvudet av att sitta i maskinen hela dagen. Måste ju vara fokuserad hela tiden så att jag inte kör sönder något, eller backar på folk som inte fattar att man inte kan gå direkt bakom traktorn.


Nu ska jag ladda inför en av årets höjdpunkter som är imorgonkväll. Dans för hela slanten!!! /V

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tvilling75 - 12 februari 2017 21:39

Här kommer en uppdatering om helgen som varit.   Börjar med fredagsmorgonens ridpass. Det gick fantastiskt bra. Blev knappt svettig, eftersom jag och hästen funkade så otroligt bra ihop. Allt bara flöt på. Den känslan får man tyvärr inte allt för...

Av tvilling75 - 8 februari 2017 21:44

eller inte... Det tog inte många dagar innan mina bloggarambitioner kom på skam. Jag ska bli bättre på att få det till rutin, men det blev lite mycket med jobb, barn och diverse. Nu har vi dessutom fått tillbaka tv'n till sovrummet, där datorn finns,...

Av tvilling75 - 10 januari 2017 20:12

Äntligen orkade jag gå ut och ta en promenad på lunchen. Känns verkligen som att förkylningen är på väg bort! Vädret var helt ok, någon plusgrad och lite blåst. Det blev min vanliga runda på ungefär 4 km, blev ingen rekordtid direkt, 43 minuter. Det ...

Av tvilling75 - 8 januari 2017 21:43

efter ett tuff slut på arbetsveckan. Men som min kära lilla mamma så fint påpekade, så hade jag valt det själv.   Jobbade bara halvdag på torsdag, som tur var, annars hade jag inte orkat. Runt kl. 20 så styrde jag och maken tillbaka mot stan för ...

Av tvilling75 - 3 januari 2017 21:37

Nästan varje morgon när jag vaknar, så finns det någon låt som ligger och snurrar i huvudet. Det kan vara precis vad som helst i musikväg; en reklamjingel, någon låt som jag inte hört på länge eller ett riktigt hatobjekt. Hur hjärnan väljer har jag i...

Presentation


Gift 2-barnsmamma, med många tankar och drömmar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards