tvilling75

Alla inlägg den 12 februari 2017

Av tvilling75 - 12 februari 2017 21:39

Här kommer en uppdatering om helgen som varit.


Börjar med fredagsmorgonens ridpass. Det gick fantastiskt bra. Blev knappt svettig, eftersom jag och hästen funkade så otroligt bra ihop. Allt bara flöt på. Den känslan får man tyvärr inte allt för ofta, så då gäller det att passa på att njuta. Nästa pass kommer antagligen inte att bli lika bra....


Jag hade tagit ut en timmes komp på eftermiddagen, men det höll jag på att glömma bort... Allt för inne i jobbet kom jag på att nu har jag ju egentligen slutat. Snabb avslutning och kastade mig i bilen mot hotellet och min svägerska som väntade där. Dags för tjejkväll!!! Den började lite haltande, när jag upptäckte att jag missat att packa med BH!!?? Det blev en snabb promenad till närmaste klädaffär för ett litet ( men ack så viktigt ) inköp. In i duschen och sedan mot restaurangen för god mat och dryck. Vi hade mycket trevligt! Lagom till att notan var betald så var det dags att gå mot konserten, Magnus Carlson. Efter LLÅÅÅNNGGG väntan kom han äntligen upp på scenen och då var det värt all väntan. KANON!!


Efter konserten gick vi tillbaka till hotellet för en liten drink. Det märks att jag inte är ute så ofta. Blev helt förvånad över hur mycket folk som var ute, och det var inte ens lönehelg... Hade tyvärr ett ganska störande sällskap vid grannbordet, men vi satt inte så länge. Avslutade drinken och gick upp och mös på rummet istället.


Jag somnade nog innan huvudet landat på kudden, men det blev inte så långvarigt. Vaknade efter ca 4 timmar och mådde inte bra. Jag tål inte det röda färgämnet E 163, och jag misstänker att det fanns i en av korvarna till middagen. Allt som avnjutits under kvällen, lämnade jag tillbaka... Plus att jag hade en sprängande huvudvärk, och jag hade bara druckit fyra glas under 5 timmar, så baksmälla kunde det inte vara. Det gjorde också att jag inte var så sugen på den fantastiska hotellfrukosten... Typiskt!


Vi checkade ut vid 11 och jag körde hem min svägerska. Där väntade deras nya kattunge, som de fått hem under veckan. Fantastiskt söt, och hopplöst busig! Hos dem fick jag våfflor, som plåster på den missade frukosten. Körde sedan hemåt i sakta mak. Vägen över skogen var som en isbana, men det gick bra. Har än så länge på mina dryga 20 år med körkort legat i diket.


Väl hemma så blev det ett sovpass i soffan. Så otroligt skönt! Blev inte så mycket gjort på lördagen, men det tog jag igen idag. Körde ut maken och M att köra skoter, så passade jag på att städa. Det har varit lite haltande med städrutinerna, men jag ska försöka att skärpa upp det. Allt blir så mycket enklare om man inte skjuter upp det.


Nu ska jag påminna M om att hoppa in i duschen, så ska jag krypa isäng.


/V

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Gift 2-barnsmamma, med många tankar och drömmar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards